Aztec Clan :: Aztec ::

Counter-Strike 1.6 Team

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2010-04-13 16:12:30

 ChrumeK

Administrator

10464171
Call me!
Zarejestrowany: 2010-04-13
Posty: 17
Punktów :   
WWW

[TUTORIAL] Tworzymy Pierwszą Mapę w Programie VHE

Witam!
Ten Tutek ma na celu pomóc pierwszakom, którzy nie wiedzą jak zrobić mapkę oraz ma on przeybliżyć działanie i obsługę programu Valve Hammer Editor. Zakładam, że wszystko jest skonfigurowane tak jak jest to opisane TU A więc zaczynamy!

Na początek najlepiej byłoby naszkicować swoją mapkę, ale my będziemy robić "pudło" z kilkoma przeszkodami, także szkic nam nie będzie potrzebny

1. Odpalamy VHE (W GNU/Linux wszystko działa pod WINE ) i wybieramy File> New.
2. Wybieramy narzędzie Block Tool (Shift+B) i tworzymy coś takiego (rozmiar siatki 64; zmieniamy [ i ]):



Po rozciągnięciu (wg strzałki na rysunku) bloku wciskamy ENTER. Póżniej trzeba zrobić pudło z tego bloku. Wybieramy Tools>Make Hollow i w okienku wpisujemy 64. Zatwierdzamy Enterem. Aby w widoku "Camera" widzieć tekstury, naciśnij na Camera>3D Textured. Po tych przekształceniach mamy coś takiego:

http://img88.imageshack.us/img88/3687/93523263ew2.th.png

Teraz tekstutujemy nasz blok. Zaznaczamy całą bryłę i wcistamy Toggle texture application (Shift+A). W okienku wciskamy Browse i szukamy tekstury Sky. wybieramy tą teksturę i wciskamy Apply. Teraz trzeba oteksturować "podłogę". Ponownie wciskamy Shift+A póżniej w widoku "Camera" naciskamy na "ziemię". Wybieramy teksturę "out_pave2" i naklejamy ją. Teraz wypadało by zrobić jakieś "ściany". Tworzymy 4 bloki wg rysunku (bloki zaznaczone na czerwono; odrazu poktyłem ja teksturą "OUT_CON"):

http://img171.imageshack.us/img171/8137/80077649xe0.th.png

Nasza mapka nabiera kształtów Teraz ustawiamy przeszkody (pokryte teksturą "CRETE3_WALL01"):

http://img530.imageshack.us/img530/4308/32029472tw6.th.png

Pozostało nam tylko ustawienie światła oraz spawnów i ostateczne skompilowanie mapki Zacznijmy od światła. Klikamy na Entity Tool (Shift+E), po czym klikamy w dowolne miejsce pod "niebem" (Sky). Pojawi nam się kwadracik. Metodą przyciśnij i przesuń układamy go w miejscy gdzie będzie znajdować się nasze "słonko". Następnie z listy "Objects" wybieramy light_environment i wciskamy Enter (Rysunek niżej):

http://img372.imageshack.us/img372/8004/41007346kb8.th.png

Ustawiamy opcjie światła zaznaczając "słoneczko" i wciskając L ALT+ENTER. Pokazują nam się opcje. Ustawiamy tak jak na rysunku (inne opcje nas nie interesują) i zamykamy okienko:

http://img168.imageshack.us/img168/9793/42945346ax5.th.png

Teraz ustawiamy spawny. Do tego potrzebne są nam dwa byty: info_player_start (CT) i info_player_deathmatch (Terro). Ustawiamy je na mapce dokładnie tak samo jak słonko, tyle że muszą one być leciutko nad ziemią. Ustawiamy je dokładnie tak samo jak na rusunku:



W załeżności od tego ile postawimy tych bytów tyle graczy będzie mogło grać na naszej mapie. W tym przypadku tylko 2 osoby (1 w Terro druga w CT). Mapa jest już skończona. Teraz trzeba tylko ją skompilować

============
KOMPILACJA:

Klikamy na File>Export to .MAP. Zapisujemy mapkę na tej samej partycji co tekstury. Reszta jest opisana TUTAJ.

===============
UWAGI OGÓLNE:

* Staraj się często zapisywać mapkę;
* W ścieżkach kompilacji nie może być znaków spacji!;
* Często sprawdzaj błędy (L ALT+P);
* Jeżeli będziesz miał problemy z kompilacją to zamin coś napiszesz, zobacz najpierw TO;

Pytania piszcie w tym temacie

Pozdrowienia!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.my-own-world.pun.pl www.herozerobohaterzy4ever.pun.pl www.tibiaservgm.pun.pl www.gimnazjum.pun.pl www.lp-gfans.pun.pl
Aztec [4FuN][FDL] 83.1.164.116:27040 Publiczny 15 On-Line HLSW